Regulamin Szkoły

  1. Informacje podstawowe dotyczące Szkoły
  1. Regulamin określa warunki organizacji i przeprowadzania zajęć i kursów przez Magdalenę Ficek-Sitarz, prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Magdalena Ficek-Sitarz z siedzibą przy ul. Mnišskiej 82/15 w Opavie, IČO: 21049319, e-mail do kontaktu: magda@dobryden.pl, zwaną dalej Szkołą.
  2. Szkoła zapewnia Uczestnikowi warunki do nauki przez odpowiednio dobrany program nauczania, materiały dydaktyczne i wykwalifikowaną kadrę.
  3. Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Umowy wraz z Regulaminem poprzez akceptację Umowy w treści wiadomości e-mail.
  1. Płatności
  1. Zleceniodawca zobowiązany jest dokonać płatności za zajęcia. Szczegółowe informacje dot. płatności określono w Umowie.
  2. Brak płatności w terminie skutkuje uruchomieniem przez Szkołę procedury windykacji należności.
  3. W przypadku braku terminowej wpłaty, Szkoła po wcześniejszym wezwaniu do zapłaty pod rygorem wstrzymania się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy, zastrzega sobie prawo do wstrzymania się ze świadczeniem usług lub rozwiązania umowy.
  1. Organizacja zajęć
  1. Szkoła świadczy usługi edukacyjne dla Uczestnika, tj. przeprowadza zajęcia, które zobowiązała się zorganizować, a także przygotowuje niezbędne materiały do nauki.
  2. Wymiar czasu zajęć, jak również liczbę zajęć wskazano w Umowie.
  3. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania zasad panujących w trakcie zajęć, w tym do przygotowywania się do zajęć, do przestrzegania zasad kultury osobistej oraz niezakłócania pracy podczas zajęć.
  4. W przypadku zajęć grupowych, w sytuacji gdy liczebność grupy spadnie poniżej minimalnej liczby osób, Szkoła ma prawo rozwiązać umowę z ważnych przyczyn. Szkoła może także zaproponować przeniesienie Uczestnika do innej grupy lub zaproponować podniesienie opłaty, a Zleceniodawca ma prawo do odrzucenia nowej oferty.
  1. Zmiana harmonogramu
  1. Szkoła z ważnej przyczyny zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć najpóźniej na dzień przed planowanym terminem zajęć, chyba że ważna przyczyna nastąpiła później (np. nagła choroba, zdarzenie losowe). W takiej sytuacji zostanie wyznaczony inny termin do odrobienia tych zajęć.
  2. W przypadku zajęć indywidualnych (1:1) oraz kursu czytelniczego dla osób indywidualnych (1:1), zmiana harmonogramu zajęć przez Zleceniodawcę/ Uczestnika jest możliwa wyłącznie z ważnych przyczyn na zasadach opisanych poniżej:
    1. Zleceniodawca/Uczestnik ma obowiązek poinformować Szkołę o zmianie najpóźniej na 24 godziny przed planowanymi zajęciami (np. smsem lub w inny przyjęty sposób do komunikacji ze Szkołą). W przypadku zmiany terminu zajęć z zachowaniem ww. terminu, Zleceniodawca nie zostanie obciążony opłatą za zajęcia, których termin odwołał.
    2. zajęcia, które nie zostały odwołane w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 uznaje się za zrealizowane.
  1. W przypadku zajęć grupowych:
    1. zmiana harmonogramu zajęć przez Zleceniodawcę/ Uczestnika nie jest możliwa;
    2. nieobecność na zajęciach nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zajęcia, które odbyły się zgodnie z harmonogramem.
  1. Zmiana umowy
  1. Szkoła zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Umowy i Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności w przypadku istotnej zmiany czynników ekonomicznych (np. z uwagi na wzrost obciążeń i opłat publicznych, wzrost opłat administracyjnych), o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą kosztów świadczenia usług przez Szkołę, a także z powodu zmiany przepisów prawa (m.in. kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta) lub decyzji i orzeczeń w zakresie, w jakim wymuszają one na Szkole wprowadzenie zmian.
  2. O każdej zmianie Umowy i Regulaminu, Zleceniodawca zostanie powiadomiony e-mailowo, pisemnie lub ustnie nie później niż w terminie 14 dni przed planowanym terminem wprowadzenia zmian.
  3. Szkoła zawiadamiając o zmianach, o których mowa w ust. 1, informuje o tym, że jeżeli przed datą wejścia w życie zmian Zleceniodawca nie zgłosi Szkole sprzeciwu wobec tych zmian, uznaje się, że Zleceniodawca wyraził na nie zgodę. Zleceniodawca ma prawo przed dniem wejścia w życie zmian wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym.
  4. W przypadku, gdy Zleceniodawca zgłosi sprzeciw wobec zmian, ale nie dokona wypowiedzenia umowy, umowa ta rozwiązuje się z dniem poprzedzającym dzień wejścia w życie zmian Regulaminu.
  5. W przypadku gdy z powodu zmiany terminu, o której mowa w rozdz. IV ust. 1 Uczestnik nie ma możliwości odrobienia zajęć w nowym terminie – opłata za te zajęcia zostanie zwrócona lub zostanie przeniesiona na kolejny okres rozliczeniowy – zgodnie z decyzją Zleceniodawcy
  1. Zajęcia on-line
  1. W przypadku zajęć on-line, Uczestnik powinien posiadać:
    1. aktywną pocztę elektroniczną.
    2. sprzęt komputerowy do uczestnictwa w zajęciach, słuchawki lub głośnik do odtwarzania dźwięku, a także mikrofon oraz kamerę.
  1. Zaleca się uczestniczenie w zajęciach przy wykorzystaniu stałego łącza internetowego. Mobilne łącze z uwagi na swój charakter może powodować zakłócenia, w tym przerwanie uczestnictwa Uczestnika w zajęciach.
  2. Szkoła nie odpowiada za nieprawidłowości związane z uczestnictwem w zajęciach on-line w sytuacji gdy przyczyna leży po stronie Zleceniodawcy/Uczestnika lub innych podmiotów, z których usług Zleceniodawca/Uczestnik korzysta (np. usługa dostępu do Internetu), a które to usługi mogą mieć bezpośredni/pośredni wpływ na możliwość korzystania z usług Szkoły.
  3. W przypadku wystąpienia problemów technicznych, o których mowa w ust. 3, które uniemożliwiają uczestniczenie w lekcji, zajęcia uważa się za odbyte.
  4. W przypadku wystąpienia problemów technicznych po stronie Szkoły lub podmiotów wspierających Szkołę w realizacji umowy, które uniemożliwiają przeprowadzenie zajęć w całości lub w części, zajęcia te – w całości lub w części zostaną przełożone na inny termin. Odpowiednio stosuje się rozdz. IV ust. 1 zd. drugie Regulaminu [Zmiana harmonogramu].
  5. Udostępniane materiały mogą być w formacie PDF*, doc*, mp3*, mp4* ,*zip, *rar, w związku z czym Uczestnik musi posiadać programy, które obsługują wymienione pliki.
  6. W przypadku gdy materiały będą udostępniane za pośrednictwem platformy Whereby, konieczne będzie posiadanie przez Uczestnika dostępu do ww. platformy. Szkoła przekaże Uczestnikowi instrukcje dot. uzyskania dostępu do ww. platformy.
  7. Prowadzenie usług on-line wiąże się z koniecznością korzystania z klawiatury czeskiej, współdzielonych dokumentów Google Doc, zaleca się korzystanie z przeglądarki Chrome.
  1. Wizerunek
  1. Zleceniodawca wyraża zgodę na utrwalanie, wykorzystywanie i rozpowszechnianie przez Szkołę wizerunku Uczestnika w postaci nagrania/zdjęć z przebiegu zajęć do celów dokumentacyjnych i edukacyjnych. Przetwarzanie wizerunku do celów marketingowych wymaga odrębnej zgody. Zakres zgody określono w ust. 2.
  2. Wizerunek Uczestnika może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami innych osób uczestniczących w zajęciach, natomiast nagranie filmowe i dźwiękowe z jego udziałem może być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane do innych materiałów powstających w ramach działalności Szkoły. Zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji.
  3. Uczestnik nie może utrwalać, wykorzystywać i rozpowszechniać wizerunku innych uczestników/osób prowadzących bez uprzedniej zgody ww. osób.
  1. Rozwiązanie umowy
  1. Zleceniodawca bez podania przyczyny ma prawo rozwiązać umowę w drodze jednoznacznego oświadczenia woli z zachowaniem: 1 – miesięcznego okresu wypowiedzenia (w przypadku zajęć grupowych), 2 – tygodniowego okresu wypowiedzenia (w przypadku zajęć indywidualnych).
  2. Rozwiązanie Umowy powinno nastąpić poprzez złożenie oświadczenia o rozwiązaniu Umowy w formie pisemnej lub dokumentowej (m.in. e-mailem).
  3. Szkoła ma prawo rozwiązać umowę z ważnych przyczyn wskazanych w niniejszej umowie, a także w przypadku istotnego naruszania przez Zleceniodawcę/Uczestnika postanowień Regulaminu i Umowy, w tym z powodu braku zapłaty wynagrodzenia za zajęcia – po uprzednim wezwaniu do zaprzestania naruszeń i wyznaczenia odpowiedniego dodatkowego terminu pod rygorem wypowiedzenia/rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym.
  4. Z chwilą rozwiązania Umowy, Szkoła dokonuje rozliczenia wniesionych opłat w stosunku do liczby zrealizowanych na rzecz Uczestnika zajęć grupowych w ramach niniejszej Umowy, zakupionych podręczników i książek oraz przeprowadzonych konsultacji indywidualnych.
  5. W przypadku dokonania opłaty za zajęcia w kwocie wyższej niż kwota odpowiadająca opłatom za podręczniki i książki oraz liczbie zajęć zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy, Szkoła zwraca Zleceniodawcy nadpłatę. Nadpłata zwracana jest na rachunek Zleceniodawcy, z którego dokonywał płatności, chyba że Zleceniodawca wskaże inaczej.
  6. W przypadku dokonania opłaty za zajęcia w kwocie niższej niż kwota odpowiadająca opłatom za podręczniki i książki oraz liczbie zajęć zrealizowanych do dnia upływu okresu wypowiedzenia/rozwiązania Umowy, Zleceniodawca ma obowiązek uregulować niedopłatę (brakującą kwotę) w terminie 3 dni od dnia wezwania.
  7. W pozostałych sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  1. Materiały edukacyjne
  1. Materiały udostępniane przez Szkołę mogą być wykorzystywane wyłącznie przez Zleceniodawcę/Uczestnika na własny użytek. Nieuprawnione jest dalsze rozpowszechnianie, udostępnianie, zgrywanie i pobieranie w jakikolwiek sposób nagrań oraz innych udostępnianych informacji i materiałów.
  2. Udostępniane Materiały, w całości jak i poszczególne ich elementy: graficzne, multimedialne, tekstowe, objęte są ochroną przewidzianą przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Prawami autorskimi dysponuje Szkoła bądź inny podmiot, od którego Szkoła uzyskała odpowiednią licencję. Materiały mogą być też wykorzystywane przez Szkołę w oparciu o inną podstawę prawną.
  1. Siła wyższa
  1. W czasie trwania siły wyższej, strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
  2. Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
  1. Postanowienia końcowe

Zleceniodawca oświadcza, że Zleceniodawca/Uczestnik zapoznał się z załącznikiem do Regulaminu, tj. klauzulą informacyjną, w ramach której Szkoła zrealizowała obowiązki informacyjne wynikające m.in. z RODO, z ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy o prawach konsumenta.

Załącznik:

– klauzula informacyjna

Klauzula informacyjna

Realizując obowiązek informacyjny wynikający z przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz przepisów RODO, poniżej przesyłamy najważniejsze informacje:

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z RODO

Szczegółowe informacje dot. zasad przetwarzania danych znajdują się w Polityce prywatności: https://dobryden.pl/prywatnosc/

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z USTAWY O ŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ ORAZ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA

  1. Publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych przez osoby nieuprawnione, dlatego należy stosować właściwe środki techniczne minimalizujące opisane zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe i chroniące tożsamość. Szkoła nie zwraca się z prośbą o udostępnienie jej w jakiejkolwiek formie Hasła.
  2. W ramach świadczonych usług, obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  3. Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną można kierować na adres wskazany w umowie. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni.
  4. Informujemy, że w przypadku zawarcia umowy na odległość lub poza siedzibą Szkołą, Zleceniodawcy przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy z zastrzeżeniem ust. 8. W celu skorzystania z prawa do odstąpienia, Zleceniodawca informuje o tym wysyłając np. e-mail lub pismo na adres Szkoły (wzór: Odstępuję od umowy z dnia …). Do zachowania terminu ważne jest wysłanie informacji o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
  5. Zleceniodawcy nie przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od umowy w przypadku gdy Szkoła wykonała usługę za wyraźną zgodą Zleceniodawcy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od umowy;
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy Zleceniodawcy zwrócone zostaną wszystkie otrzymane płatności, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Szkoła została poinformowana o odstąpieniu. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Zleceniodawca/Uczestnik wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; Zleceniodawca nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  7. Zleceniodawca może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z umowy, wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów i uzyskać pomoc w sprawie umowy lub ma prawo; skorzystać z platformy ODR (http://ec.europa.eu/consumers/odr)